Inovujte svoj biznis s Business Model Canvas a Design Thinking Naša návšteva v San Franciscu, v kancelárii „Business Models Inc.“ bola neuveriteľnou lekciou so strategickým dizajnérom Justinom Lukowitzom, ktorý nám poskytol zaujímavý náhľad na to, ako vytvoriť biznis budúcnosti. Aplikovať Business Model Generator Canvas inovatívnou cestou, je výnimočným príkladom toho ako perfektne idú biznis a dizajnové myslenie ruka v ruke. 4 kroky k lepšiemu biznisu: vydajte sa na inovatívnu cestu Zákazníci sú vedení veľmi dobre štruktúrovaným spôsobom k inovácii ich biznisu. Uistite sa, že každý zdieľa rovnaký zmysel pre urgentnosť. Krok 1: Pochopenie biznisu – súčasná realita Najprv sa uistite, že každý rozumie svojmu trhu, zákazníkom a súčasnému biznis modelu a navrhnite víziu: Vytvorte jasný obraz všetkého, čo sa dotýka vášho sveta biznisu Business Model Canvas (BMC) je pomocný model, ktorý štruktúruje váš biznis – ako v súčasnosti vytvárate hodnoty? Choďte na „prechádzku budúcnosti“ a mapujte svoju víziu Krok 2: Inovujte – generujte veľa možností Na základe lekcie z kroku číslo 1 vyviňte nové možnosti biznis modelu a nové návrhy hodnôt: Kto je váš zákazník? Aká je práca, ktorú bude potrebovať spraviť? Aké sú jeho silné stránky a slabiny? Objavte nové možnosti: Nerozhodnite sa pre jediné správne riešenie. Preskúmajte viac možností biznis modelov predtým ako sa rozhodnete! Skontrolujte návrhy hodnôt: Ako môžete pomôcť vašim zákazníkom vykonať prácu. Krok 3: Overenie – výzva pre vaše dohady Otestujte možnosti biznis modelu predtým ako vykonáte riskantné investície pri výkone vašich možností: Stanovte jasný testovací plán na overenie vašich dohadov, ktoré môžu zlepšiť alebo poškodiť váš biznis model. Komunikujte so svojím zákazníkom – ste na správnej ceste? Krok 4: Konajte Zmeraný a overený biznis model implementujte do svojej organizácie alebo zmeňte stratégiu. Autor: Bruno Burkart Zdroj: Blog Innotiimi-ICG